Po angielsku diesel particulate filter, po francusku filtre à particules – bez względu na to, jednak jak go nazwiemy filtr cząstek stałych DPF / FAP jest zaprojektowany po to, by gazy spalinowe były oczyszczane z sadzy i popiołu. W tym celu filtry o charakterystycznej budowie plastra miodu są specjalne umieszczane w układach wydechowych silników wysokoprężnych.
Kariera filtrów FAP / DPF zaczęła się w silnikach diesla ponad 10 lat temu, bo w 1996 roku. To właśnie wtedy producenci zaczęli je umieszczać w pojazdach i choć pomysł był dobry to jednak stały się one utrapieniem dla właścicieli samochodów. Samochód nie mógł już być eksploatowany w odpowiedni sposób, gdy cząstki stałe spowodowały niedrożność filtra, poza tym jak wiadomo to pociągała za sobą wysokie koszty i dalsze komplikacje – jak nawet zatarcie silnika z racji wpływu filtra na układ paliwowy. Ten stan rzeczy spowodował, że wielu kierowców jeżdżących z niesprawnym filtrem mocno obciążali środowisko, nawet w większym stopniu niż samochody całkowicie ich pozbawione. Efektem był klasyczne mijanie się z celem.
Jednak całe szczęście pojawiło się rozwiązanie pod postacią wypalania – regeneracji, usuwania lub wymiany filtra DPF / FAP. Właśnie tego rodzaju usługi chcemy także przedłożyć wszystkim kierowcom, którzy dbają nie tylko o swój samochód ale i o jego wpływ na środowisko. Zajmiemy się tym profesjonalnie!
Sam zabieg regeneracji to nic innego jak wypalanie filtra FAP / DPF. Skupiamy się w nim na jeden z dwóch sposobów. Pierwszy z nich to zmiana trybu pracy silnika. Aby zapobiec większemu utlenianiu sadzy, gdy dochodzi do uwalniania się większych ilości dwutlenku węgla. Drugi sposób polega natomiast na właściwym podgrzewaniu mieszanki wprowadzonej mechanicznie do filtra. Dzięki nim można się skutecznie pozbyć sadzy, która nagromadziła się w filtrze.
To nie koniec – wymiana filtrów cząstek stałych to nasza kolejna usługa. Zawsze stawiamy sobie na cel dobranie odpowiednich zamienników bądź filtrów oryginalnych, zależnie od woli Klienta.
Dalej, zapewniamy także w razie potrzeby wspomniane wyżej usunięcie filtra cząstek stałych – czyli najbardziej zdecydowany sposób na pozbycie się problemu. Realizacja tego zadania odbywa się w dwóch etapach, gdzie w pierwszym etapie filtr jest usuwany w sposób fizyczny, natomiast w drugim dochodzi do modyfikacji oprogramowania sterownika silnika ECU. Dzięki tak podjętym przez nas działaniom możemy zapewnić, iż samochód będzie działał nawet bez filtra naprawdę optymalnie.
Bezpieczeństwo usuwania filtra DPF / FAP
To, czy cały ten proces jest bezpieczny dla samochodu rozbija się o przeprowadzenie tego procesu w prawidłowy sposób. My na usunięciu filtra FAP/DPF znamy się doskonale, mamy w tym duże doświadczenie – dlatego oddając swój pojazd w ręce naszych fachowców ma się gwarancje profesjonalnie wykonanej pracy, gdzie w żaden sposób nie będzie to miało negatywnego wpływu na stan samochodu.
Z technicznego punktu widzenia silnik w żaden sposób nie zostaje uszkodzony. Wręcz przeciwnie, zdecydowanie się na ten proces może pomóc poprawić osiągi samochodu, które były przyblokowane z racji obecności w pojeździe zapchanego filtra. Koniec z nadmiernym zużyciem paliwa – naszym celem jest sprawić, by poprzez usunięcie filtra cząstek stałych i modyfikację oprogramowania ECU wnieść do kieszeni naszego Klienta dodatkowe oszczędności! Cena tej usługi zaczyna się od 500 zł brutto.